HTML

Szigetek

Részletek, fejezetek, gondolatok talán soha el nem készülő regényekhez. Gyűrött papírfecnik és kisiklott tollászkodások.

Friss topikok

  • atomheartfather: @Mandragoria: köszönöm, és örülök az egy húron pöndülésnek, remélem a későbbiekben sem okozom csal... (2011.05.09. 19:46) Hagymáz
  • atomheartfather: Elnézem, nyugi!:DAhogy magamnak is sok mindent...ennyi szenilitás még belefér...ha meg mégis harag... (2010.03.04. 08:31) Születésnap
  • viva.la.vida: ..fúj a szél, hajamra hull a hó..szerelemben élni volna jó.. (2010.01.27. 14:50) Csak szerelem
  • Narnia 4444: Csak beköszönök :)) Üdv itt is Nanah ! (2010.01.25. 12:17) Csoda
  • atomheartfather: Ez még tegnapi poszt...inkább sejtés, mint ihletett szomorúság. A java hátra van kedves olvasó! (2009.10.05. 16:57) Filmszakadás

Linkblog

Közvilágítás

2009.07.08. 22:16 :: atomheartfather

Sosem értettem miként működik az utcai közvilágítás. Persze, mint mindenre erre is volt sokáig egy elméletem. Nem is elmélet, inkább egy borongós világmagyarázat, eredetmítosz. Sokáig hittem benne, és nevetséges vagy sem, a makacs tények engem igazoltak. Nem csak én tudtam ezt, mások is meglepődtek, mások is nevetve ugyan, de olykor titokban aggódva bólintottak.

Szentül hittem benne, hogy a közelemben olykor kialvó a lámpák az én aurám szenvedő alanyai. Legyen az olyan öreg, okkersárgás fényű, vagy zsengébb zöldes, néha kékbehajlóan üde fénnyel felszerelt. Gyanútlanul sétálva egyszer csak, minden előzmény, vészjósló előjel nélkül kialudt, amint melléértem. Nem emlékszem már mikor történt először. Arra sem, hogy azonnal felfigyeltem-e rá, de gyanítom, hogy nem. Mert kezdetben a véletlen motoszkál csak érveid közt, a játékos és humoros deus ex machina. Aztán két három alkalom után nevetni kezdesz, és izgalmasnak tartod, különlegesnek. Aztán hasonló események hosszú sorozata után már felszisszensz, hullámoznak ajkaid, olyan igazán aggódó, kétségbeeső módon.

Egyik gyenge, önsajnálós éjszaka során, a hajnali hazaúton megosztod valakivel, sorsod tragikus végzetét, a természet és technika ősanyjának fintorát. Kinevetnek, s persze nevetsz velük. Nevettem én is, mert annyira tökéletes az összeesküvés, annyira harmonikus gonoszság, hogy már esztétikai élményt okoz. Szabályos önostorozó katarzis, napról napra több bizonyítékkal. Végül mások is belátják, ámulnak és tisztelnek, mint szuperhőst, akinek ereje a hétköznapi bukás és a mikro-megsemmisülés.

Szólj hozzá!

Címkék: élet vicc lámpa pesszimista szigetek közvilágítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szigetek.blog.hu/api/trackback/id/tr341235271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása